Používanie ekologických obalov nie je výmysel, ale trend súčasnej doby. Nevyčnievajte z radu, pretože zákazník si vyberie toho, komu ekologické myšlienky neznejú cudzo. Všetci sme v tom spoločne a malo by nám záležať na zdraví planéty. Tu sú hlavné dôvody, prečo dať eko obalom šancu.
Vylepšíte imidž svojej značky
Zvážte, do akého šatu zaodejete svoje produkty, pretože uvedomelí zákazníci vám hazardovanie so stavom životného prostredia nemusia tolerovať. Vyberú si environmentálne zodpovednú značku, ktorá využíva ekologické obaly.
Aj vďaka využitiu eko obalov máte šancu zvýšiť vašu zákaznícku základňu, a tým aj predajnosť.
Minimalizujete škodlivý vplyv na životné prostredie
Aby sme mohli hovoriť o ekologických či udržateľných obaloch, musia byť bezpečné nielen pre ľudí, ale aj pre planétu, tzn. recyklovateľné alebo vyrobené z recyklovaných prvkov. Využívaním eko obalov dávate ako firma najavo svoju spoločenskú zodpovednosť. Ekologickí zákazníci majú radi biologicky odbúrateľné obaly, hľadia na množstvo a váhu obalu a to, či sa usilujete o znižovanie uhlíkovej stopy. Ekologickým procesom balenia sa vám to podarí.
Ekologické obaly šetria miesto
Čím menej obalového materiálu budú vaše produkty obsahovať, tým viac sa vám ich zmestí do predajne, do skladu, ale aj do vozidla. To znamená, že máte šancu skladovať, vystavovať a predať viac ako bežne.
Pri preprave tovaru sa vám do vozidla zmestí viac, a tak šetríte na pohonných hmotách a našu planétu ochránite pred emisiami.
Neohrozujú zdravie
Ďalším bonusom je, že sú zdravotne neškodné a neobsahujú toxické látky ako obaly vyrobené z ropy. Tie vzhľadom na distribúciu, spracovanie a likvidáciu nemajú nič spoločné so zelenými myšlienkami.
Využívanie eko obalov je finančne nenáročné a ich likvidácia nemá výrazný vplyv na životné prostredie. Recyklácia dáva eko obalom šancu na druhý život.
Do eko zabalíte všetko
Udržateľné eko obaly majú všestranné využitie. Recyklácia papiera vám umožňuje použiť jeden materiál aj viackrát a vždy na iný účel. Papier môže mať rôznu potlač, rozmery a vy môžete zapojiť svoju kreativitu pri balení a dosiahnuť tak u zákazníka ten najlepší dojem.
Nulový odpad
Idete do toho? Filozofia nulového odpadu vám pomôže nielen znížiť jeho produkciu, ale zároveň ňou môžete vzdelávať aj svojich zákazníkov.
Využitím recyklovateľných materiálov ako sklo, papier alebo vlnitá lepenka, znížením počtu vrstiev obalov či informovaním zákazníka o tom, že ste využili recyklované materiály či eko dizajn, návrhmi na opätovné využitie obalu značne vplývate na etiku spotrebiteľa.
zdroj: freepik