V roku 2013 som ako mladá podnikateľka založila tanečnú školu pre deti a mládež. Začiatky neboli jednoduché, ale nakoniec sa mi predsa len podarilo všetky ťažkosti prekonať. Takto som vytvorila svoju malú úspešnú firmu.
Prvé zápisy do školy boli náročné, ťažko som zostavila tri tanečné skupiny. Sála, ktorú som mala prenajatú bola pomerne drahá. Dohodla som sa preto s kamarátom, aby mohol v sále viesť svoje kurzy aerobiku a jogy a nájomné sme platili spoločne. Mohlo to byť však len dočasné riešenie.
Bohužiaľ, toto ešte nebol koniec všetkých ťažkostí. V rozpore s mojimi predstavami, záujemcov o moju tanečnú školu nepribúdalo. Skôr naopak, môj podnik bol stále viac stratový. Mala som vtedy dve možnosti, buď ukončiť svoju podnikateľskú činnosť, alebo zamestnať marketingového špecialistu, ktorý by dokázal moju školu oživiť. Zvolila som druhú možnosť, aj keď som vedela, že môžem stratiť ešte viac ako doteraz.
Pán Peter začal pracovať na marketingovom pláne pre moju školu a pretvoril ju celú od základov. Odporučil mi zmeniť logo, výzdobu interiéru a dokonca aj vôňu! Zorganizoval tiež reklamnú kampaň, na ktorú som musela vynaložiť ďalšie finančné prostriedky. Tlač propagačných materiálov a ich následná distribúcia stáli veľa, iba zamestnanie človeka roznášajúceho letáky 12,50 € na jeden deň.
To ale ešte zďaleka nebol koniec “tanečnej revolúcie” pána Petra. Keď som videla, ako žiada mojich klientov, aby priniesli vytlačené referencie pre školu, neverila som vlastným očiam. Klienti však ochotne sľúbili napísať pár pozitívnych slov o mojej firme. Všetky pozitívne názory som zarámovala a zavesila na stenu.
Zaujímavé je, že pán Peter zapísal našu školu na bezplatný “výskum ukazovateľov názorov“, ktorý vykonáva Centrum výskumu názorov zákazníkov so sídlom v Košiciach. V pomerne rýchlom čase sme dostali odpoveď, že sa naša firma kvalifikovala k získaniu certifikát Dôveryhodná Firma. Získaný dokument sme zavesili na čestnom mieste
Operácie pána Petra nevyšli na zmar. Už v priebehu prvých mesiacov odo dňa, keď som ho zamestnala, začalo pribúdať záujemcov o moju tanečnú školu. Dnes môžem s hrdosťou vyhlásiť, že som majiteľkou prosperujúcej firmy s dvomi tanečnými sálami. Aj napriek tomu, že pán Peter svoju hlavnú úlohu splnil – vytvoril firmu rozpoznateľnú na lokálnom trhu, tak aj naďalej sa na neho občas obraciam s rôznymi problémami.
Všetkým tým, ktorí majú vlastné firmy, dobre radím, venujte pozornosť prezentácii a vzhľadu Vašich podnikov, škôl a obchodov. Ak si sami neviete rady, obráťte sa na marketingového špecialistu (nie samouka, ale profesionálne vzdelaného človeka v tomto odbore). Zaručujem, že dobre investované peniaze sa nielen vrátia, ale tiež prinesú veľký zisk.
Aneta
Photo by photostock / freedigitalphotos.net