Úvod Automagazín Opel Insignia je silnejšia a dynamickejšia

Opel Insignia je silnejšia a dynamickejšia

909
0
ZDIEĽAŤ

Nedáte dopustiť na pohodlie a flexibilitu crossoveru Opel Crossland či prvotriedneho SUV Opel Grandland? Zároveň sa neviete vzdať myšlienky na športovo ladenú limuzínu? Prémiová rada Opel Insignia sa dočkala novej športovej verzie Opel Insignia GSi. Silný motor v spojení s komfortom pri jazde je znakom novej rady Insignia GSi.

Označenie GSi sa na autách značky Opel objavuje po dlhšej dobe. Zo športovo ladených verzií Opel Astra, Opel Kadett a Corsa to bola práve Corsa, ktorá bola vyrábaná do roku 2012. Teraz sa skratka GSi vracia v štýlovej rade Insignia. Verzia GSi neprešla len úpravami vonkajšieho designu a interiéru. Nová vlajková loď dostala špecificky ladený podvozok a silnejší, nekonvenčne navrhnutý motor.

Ako predlohu si pri navrhovaní novej GSi vzali konštruktéri verzie Insignie s najvýkonnejším benzínovým a dieslovým motorom a teda preplňovaný radový štvorvalec, v prípade vznetového motoru s dvojicou postupne spínaných turbodúchadiel. Štandardom je osemstupňová automatická prevodovka s pohonom všetkých štyroch kolies Twinster a dvojicou elektricky riadených lamelových spojok, ktoré nahradili zadný diferenciál.

Opel má pripravené celkom štyri verzie Insignie GSi keďže oba typy motoru, dieslový aj benzínový, môžete dostať s krátkou aj kombi karosériou. Oba typy podvozku sú znížené o 10 mm a k štandardnej výbave patria aktívne tlmiče FlexRide. Celkový športový ráz dopĺňajú veľké brzdy Brembo s prednými kotúčmi s priemerom 345 mm a pevnými štvorpiestovými strmeňmi a väčšie náboje kolies s roztečou skrutiek 150 mm. Napriek tomu, že GSi patrí do rady športových a dynamických áut, nezabúda sa ani na bežné využitie a auto je mimoriadne prispôsobivé a príjemné pri šoférovaní aj počas pomalej jazdy za čo vďačí mäkšiemu prednému stabilizátoru. Dobrú priľnavosť počas pomalej jazdy strieda dostatočná tuhosť počas dynamickej jazdy keďže auto disponuje aktívnymi tlmičmi. Pohon všetkých štyroch kolies rozdeľuje hnaciu silu medzi predné kolesá a spojovaciu hriadeľ zadnej nápravy v pomere 50:50. Delenie hnacej sily medzi prednú a zadnú os a medzi ľavé a pravé zadné koleso regulujú spojky umiestnené pri každej z polosí vedľa uhlového prevodu vzadu.

Vozidlo si môžete nastaviť do režimu Normal, Tour alebo Sport. Stabilizačný systém môžete nielen vypnúť alebo zapnúť, obsahuje tiež nový mód Competetive, ktorým si viete vyladiť voľnosť, akú pri šoférovaní preferujete.

Nová Insignia GSi je pripravená vyhovieť vášmu športovému duchu a zároveň zachovať pohodlie a komfort limuzíny. Užite si dynamickú jazdu plnú potešenia zo šoférovania. Silný štvorvalcový motor zaberie presne tam kde to potrebujete. Individuálne nastavenie stabilizačného systému vám dovolí vychutnať si jazdu vlastným štýlom.